Rozhodli jste se zviditelnit své podnikání na Facebooku a rádi byste přilákali víc potenciálních zákazníků pomocí placených reklam? Poradím vám, jak správně nastavit vše potřebné a jak fakturace za reklamy na Facebooku vlastně funguje.
Už při zakládání reklamního účtu k němu můžete přidat platební kartu a fakturační údaje. Vyplatí se udělat to hned. Zvlášť důležité je to ve chvíli, kdy potřebujete faktury za Facebook reklamy dávat do účetnictví.
V nastavení Business Manageru založíte nový účet v sekci Accounts > Ad accounts.
K tomu, abyste zadali platební a fakturační údaje, vás účet vyzve už ve chvíli, kdy ho budete zakládat. Pokud to nechcete dělat hned nebo třeba u sebe nemáte kartu, kterou budete chtít použít, nastavíte údaje později přes tlačítko View Payment Methods.
Při zakládání nového reklamního účtu si dejte pozor i na to, abyste vybrali správnou měnu (u nás nejčastěji CZK nebo EUR) a správné časové pásmo (Česká republika, Praha), kde reklama poběží. Později už to není možné změnit.
Co když ale fakturační údaje náhodou zadáte špatně? Nebo co když je nezadáte včas, tj. před první fakturací, takže se na už vygenerovaných fakturách neprojeví?
V takovém případě zkuste kontaktovat podporu Facebooku a domluvit se s ní, jestli by bylo možné tyto údaje dodatečně doplnit nebo upravit. Je ale potřeba říct, že šance na úspěch jsou poměrně malé. Když údaje zadáte správně hned napoprvé a ideálně co nejdřív, ušetříte si spoustu starostí.
Při zakládání reklamního účtu si ohlídejte, abyste správně zadali:
Pokud si založíte nový reklamní účet, Facebook vám první fakturu vystaví až potom, co reklama nějakou dobu běží. Fakturace a strhávání peněz tedy probíhá až ve chvíli, kdy už jste nějaké peníze utratili. Facebook si nestrhává peníze předem.
Tip: Je praktické, když máte k účtu připojených víc karet (nebo třeba jednu kartu a jeden PayPal účet). Pokud by totiž výchozí platební metoda z nějakého důvodu nefungovala, Facebook využije tu záložní a nezastaví běžící reklamy.
Ještě jednou připomenu, že pokud chcete mít na fakturách za reklamu na Facebooku určité fakturační údaje, je potřeba je vyplnit.
Jakmile začnete spouštět reklamu, aniž byste měli fakturační údaje vyplněné, v systému už se to nedá změnit. Budete to muset řešit s podporou, kde úspěch není ani zdaleka zaručený.
V Meta Business Suite se k úpravě fakturačních údajů nejlépe dostanete přes položku v menu, která se nazývá Billing & payments. Kde ji najdete?
Na závěr přidávám odpověď na dvě časté otázky, které od klientů při konzultacích dostávám, a k tomu jedno důležité upozornění:
Ano, ale tato částka musí být vždy nižší, než jakou vám aktuálně ukazuje Facebook.
Příklad: Už máte dlouho spuštěné reklamy s vyššími rozpočty a Facebook vám teď vždy vystaví fakturu, když dosáhnete 20 000 Kč. Vy ale chcete, aby vám vystavoval fakturu a strhnul si peníze vždy, když přesáhnete částku 10 000 Kč. Stačí, když v sekci Billing & payments upravíte částku, a Facebook vám bude strhávat peníze už při vyčerpání 10 000 Kč.
Standardem bývá, že jednou za čas vám Facebook vystaví fakturu na úplně zanedbatelnou částku. A není to důvod k panice. Facebook si tím ověřuje, že karta je pořád platná a jsou na ní prostředky k zaplacení reklam. Někdy totiž karta z nějakého důvodu ze systému vypadne a je nutné ji tam znovu přidat.
Protože Meta sídlí v Evropě v Dublinu, máme jako obyvatelé České republiky povinnost při spouštění reklam uhradit DPH. Meta (Facebook) se této zodpovědnosti zříká a přenáší ji na nás. Pokud jste tedy OSVČ, ve chvíli, kdy spouštíte reklamy na FB, je potřeba se stát tzv. identifikovanou osobou.
Článek na toto téma sepsala Magda Petříčková pro portál freelance.cz.
Narazili jste u faktur za reklamy na Facebooku na nějaký zapeklitý problém? Potřebujete poradit s něčím, čeho se tento článek netýkal?
Domluvte si se mnou konzultaci a podívejme se fakturaci na zoubek.
Fascinuje mě svět sociálních sítí. Hlavně ten reklamní. Baví mě propojovat technické znalosti a kreativitu a tím dostávat kvalitní informace k těm správným lidem.
V online marketingu se pohybuji přes 5 let a za tu dobu jsem měla možnost spolupracovat s více než 20 dlouhodobými klienty.