Že jsou Business Manager a Business Suite dvě skoro stejné věci, jste už možná slyšeli. Ale v čem se liší? V tomhle článku vám to prozradím. Taky se dozvíte, jak Business Manager založit a co užitečného v něm najdete.
Když to hodně zjednoduším, Business Manager (používá se i zkratka BM) je takový domeček. Máte v něm uložené všechny svoje cennosti, které můžete při správě Facebooku a Instagramu potřebovat. Jsou to třeba:
Aby to dávalo smysl, držte se jednoduchého pravidla: Jeden domeček (Business Manager) = jedna firma.
Příklad: Jsem majitel e-shopu s nábytkem a zároveň vlastním B2B firmu, která vyvíjí software na míru. Aby se to spolu nepletlo, potřebuji dva BM – jeden pro e-shop a druhý pro B2B firmu.
Pokud jste ještě žádný BM nezakládali, není se čeho bát – je to práce na pár minut. Přehledný návod vytvořila sama Meta.
Problém | Co s tím? |
Business Manager vám nejde založit, protože už jste v minulosti dva BM zakládali. (Meta tím omezuje možnost tvořit donekonečna nové Business Manager účty.) | O založení Business Manageru poproste někoho jiného z vaší firmy. |
Žádný BM jste ještě nezakládali, ale stejně to nejde. | Ověřte si, že máte u svého osobního profilu zapnuté dvoufázové ověření. Je možné, že bez něj vám Business Manager nepůjde založit. |
Otevřeli jste stránku business.facebook.com/overview, ale nevidíte možnost „Vytvořit účet“. | Zkontrolujte, že máte v prohlížeči vypnutý AdBlock. |
Pokud bychom spolu toto téma rozebírali na začátku roku 2022, řekla bych vám, že Business Suite vám pomůže primárně při správě obsahu a Business Manager je na techničtější věci.
Jinými slovy že v Business Suite můžete:
A že Business Manager se hodí:
Článek ale píšu v roce 2024, kdy musím říct, že do Business Suite se pomalu dostávají všechny funkcionality, které známe z Business Manageru.
V současné době je proto Business Suite vlastně skoro stejný jako Business Manager, jen s tím rozdílem, že Business Suite je uživatelsky přívětivější.
Pokud byste chtěli detailněji prozkoumat, jak vypadal Business Suite v jeho začátcích, přečtěte si článek, který v únoru 2022 sepsala Janča Skalková.
Co Business Manager je a jak se (ne)liší od Business Suite, už tedy víte. Teď vám chci krátce představit jeho čtyři klíčové součásti.
Záměrně je v tomto článku nepojmenovávám všechny, protože pokud se nerozhodnete do správy Business Manageru opravdu ponořit, myslím, že by vám to akorát zamotalo hlavu.
V tomto rozhraní se tvoří, upravují a vyhodnocují reklamní kampaně.
Při prvním použití je Správce reklam (známý také jako FB Manager reklam) složitější na orientaci. Pokud jste tedy úplní začátečníci, využijte mentoring nebo se rovnou obraťte na specialistu.
TIP: Asi nejčastější chybou klientů je, že při pohledu do reklamního účtu zapomenou vpravo nahoře nastavit správné období. Někdy se pak dívají na dobu, kdy jim ještě reklamy neběžely, a jsou překvapení, že tam nejsou žádná data.
Správce událostí je nástroj, ve kterém najdete založené Pixely. Kromě toho tu můžete kontrolovat konverze a manuálně přidávat konverze na svůj web.
Pokud nemáte na webu ve výchozím nastavení žádné konverze, ale přesto byste chtěli nějaká data do Pixelu posílat, v některém z budoucích článků vám prozradím, jak na to.
Část Nastavení firmy nabízí následující možnosti:
Díky ověření domény (anglicky „Business Manager domain verification“) se vám budou lépe doměřovat data z webu. Hlavně ale díky tomu můžete spravovat oprávnění k úpravám odkazů – zabráníte tak tomu, aby jiné, nedůvěryhodné stránky poškodily vaše dobré jméno.
TIP: V části „Informace o firmě“ je dobré co nejdřív nastavit, že do účtu smí vstupovat jen lidé s dvoufázovým ověřením. Sice to není stoprocentní záruka, že se tam nedostane nikdo nepovolaný, ale aspoň to hackerům nedáváte zadarmo.
Tuhle část využijí hlavně provozovatelé e-shopů. Najdou tady rozhraní, kde si přes XML feed (naformátovaný, pravidelně aktualizovaný seznam produktů) mohou:
Díky tomu pak mohou spouštět takzvané katalogové reklamy, ve kterých se dynamicky zobrazují produkty z webu.
TIP: Seznam produktů se dá do Commerce Manageru doplnit i ručně, ale neaktualizuje se pak společně s webem. V reklamě se pak může zobrazovat něco, co aktuálně není skladem nebo to už třeba e-shop ani neprodává.
Pro firmy, které chtějí efektivně spravovat své profily na Facebooku a Instagramu, je Business Manager (potažmo Business Suite) čím dál důležitějším nástrojem.
Základní správu s trochou praxe určitě zvládnete sami. Pokud ale hledáte někoho, kdo vám pomůže vyhnout se častým chybám a využít možnosti sociálních sítí na maximum, můžeme spolupracovat dlouhodobě.
Fascinuje mě svět sociálních sítí. Hlavně ten reklamní. Baví mě propojovat technické znalosti a kreativitu a tím dostávat kvalitní informace k těm správným lidem.
V online marketingu se pohybuji přes 5 let a za tu dobu jsem měla možnost spolupracovat s více než 20 dlouhodobými klienty.